Sim-Med Analyse

Afspraak

Wil je inzicht in jouw gezondheidssituatie dan kun je een afspraak maken met Gezondheidspraktijk Rob Sloot (zie contact)

Wat houdt dit verder in

• De benodigde tijd voor de analyse (vragenlijst) is ongeveer 30 tot 45 minuten en kan thuis gedaan worden.
  • Daarna wordt er een 1e afspraak gemaakt in de praktijk voor de analyse en de uitkomsten (1)

Tijdens deze 1e afspraak krijg je een advies. Het advies laat je zien waar sprake is van een onbalans of andere problemen.

Ook krijg je te horen hoe je hier mee aan de slag kunt gaan.

• In de 2e afspraak wordt gekeken (meestal na 2 tot 3 maanden) hoe het is verlopen.                        Moeten we nog dingen aanpassen.                  Zijn er nog bepaalde problemen.                        Waar is nog verbetering nodig.

Het gehele onderzoek – inclusief 1e en 2e afspraak – bedraagt € 95,00.

(1) Als extra controle bij onderdelen die er echt uitspringen zou je een bloedanalyse onderzoek kunnen laten doen ter beoordeling of bevestiging. Hierbij zal ik je altijd door verwijzen naar je huisarts.

De vragen brengen je uitgebreid in contact met je symptomen, klachten en gevoeligheden. Maar ook met je voeding en je levenspatroon.

Dus neem hier rustig de tijd voor bij het invullen.

Sim-Med Analyse

Via een specifieke vragenlijst verschaft de Sim-Med Analyse ons een overzicht van je lichaam met betrekking tot:

- Tekorten vitaminen, mineralen, aminozuren en enzymen

- Invloed van medicatie die men gebruikt

- Hormonen niet in balans zijn

- Genen (DNA) die "vervuild"zijn

- Lever welke overbelast kan zijn

- Voeding (bepaald voedingspatroon, wat een probleem kan veroorzaken)

- Lifestyle en omgevingsfactoren

- Ziekte-aandoeningen waar men momenteel last van heeft

Info

Tekorten in vitaminen, mineralen en enzymen die kunnen ontstaan door onze voeding, medicatie, lifestyle, bepaalde ziekte-aandoeningen en omgevingsfactoren worden zichtbaar.

De lever is één van onze belangrijkste organen. De analyse kan een indruk geven of die overbelast is. Een overbelaste lever uit zich meestal in een veelheid aan klachten.

Ons lichaam wordt gestuurd door hormonen. Het is belangrijk dat die in balans zijn. Verstoring van de hormoonbalans kan ook allerlei fysieke klachten met zich meebrengen van angsten, depressiviteit, vermoeidheid tot chronische en auto-immuunziekten aan toe. De analyse laat zien welke hormonen uit balans zijn.

Ziektes kunnen ontstaan door een afwijking (mutatie) in een gen. Genen zijn stukjes DNA. Dit noemen we genetica.

Je kunt zelf invloed uitoefenen op je DNA (dit geldt zelfs voor erfelijke, familiaire en/of aangeboren aandoeningen).

Ons genetische lot ligt niet vast.

Het kan worden aangepast, herschreven en veranderd.

We kunnen namelijk met onze genen samenwerken middels ons                                      levenspatoon (de zogenaamde epigenetica) om een optimale gezondheid te                    creëren.

Door een slecht voedingspatroon, levensstijl en overige kunnen je genen

vervuild raken, waardoor er ziekte kan ontstaan.

De belangrijkste genen die van invloed kunnen zijn op je gezondheid zijn in de analyse meegenomen.

Medicatie die je eventueel gebruikt hebben zonder uitzondering bijwerkingen. In de analyse wordt met name gekeken naar de invloed van medicatie op onze vitaminen en mineralen. Veel van de door ons gebruikte medicatie remt, blokkeert of verhoogt de behoefte aan bepaalde vitaminen en mineralen.